سناریو روسی در مافیا: پرفکتترین سناریو مافیا
سناریو روسی در مافیا پرفکتترین سناریو مافیا میباشد. در این سناریو تیم مافیا در فاز شب شات نداره و بازیکنها فقط توسط رایگیری از بازی خارج میشن. هیچ ابیلیتی برای بازیکنها نیست. فقط و فقط با صحبت و استنتاج بایستی بازیکنها مافیا تشخیص بدن. بازی مافیا ابتدا از کشور روسیه شکل گرفته اما این سناریو ارتباطی با این مسئله نداره.
روند اجرای سناریو روسی در مافیا
ابتدا نقشها بین بازیکنان تقسیم میشه و بعد همه چشمهاشون رو میبندن. تیم مافیا بیدار میشه و یارهاش رو میشناسه. بعد هم روز میشه. افراد به همراه چالش صحبت میکنند. در انتهای روز هم رایگیری انجام میشه. در رایگیری اولیه، تعداد رای حد نصاب به اندازه نصف بازیکنان است و در مرحله دوم هم بسته به اینکه چند نفر حق رای داشته باشن، به اندازه نصف اون تعداد میباشد. اگر دو نفر توی دفاع باشند، به همدیگه حق رای ندارند.
برای جذابتر شدن این سناریو میتونید تارگت – کاور و چالش روسی رو اضافه کنید تا بازیکنان بیشتر صحبت کنند. پیشنهاد میکنیم که توی این سناریو زور رای ندید. چون که با اشتباه شهروندها، بازی خیلی گره میخوره و مافیا به راحتی میبره. بعضی از بازیهای روسی ممکن هست تا 10 روز هم طول بکشه. از جذابیتهای سناریو روسی در مافیا این هست که با کمترین تعداد، یعنی 6 نفر هم میشه بازی کرد و بازی نیازی به گرداننده نداره. توجه داشته باشید که هر کسی که از بازی خارج میشه، خودش نقشش رو اعلام میکنه.
نکات تکمیلی
➋ این سناریو نیازی به گرداننده نداره، بنابراین همه میتونن بازی کنند. فقط برای اینکه مدیریت بازی درست باشه، یکی از بازیکنان میتونه دستور برای شب شدن و روز شدن ابتدای بازی رو بده و در ادامه برای رایگیری هم گردانندگی کنه. توجه داشته باشید که خود اون نفر توی بازی هست و صرفا به مدیریت بازی کمک میکنه.
➌ چالش توی این سناریو نامحدود هست و همینطور تعداد بازی در این سناریو.
➍ بعضی از افراد به سناریو روسی در مافیا یکسری آپشن اضافه میکنند. مثلا اگر نفر اول مافیا رفت بیرون، مافیا بعدی در شب شات داشته باشه. حالت دیگه اینطوری هست که مافیا اول همدیگه رو نمیشناسند، هر شب باید یک حدس بزنند، اگر یارشون رو درست حدس بزنند، از گرداننده لایک میگیرند. هر زمان که دو تا مافیا لایک گرفتند، با هم بیدار میشوند و میتونن شات کنند.