تا حالا شده تو نقش اسنایپر یکی رو شات کنید و فرمانده لغو کنه؟ تو اینجور مواقع دلتون میخواد فرمانده رو با دستای خودتون خفه کنید ولی خب نمیتونید. حالا اگه بعد بازی متوجه بشید شات به سمت مافیا رو لغو کرده، بیشتر اعصابتون خرد میشه. خیلی وقتها پیش میاد که ذهن اسنایپر و فرمانده با هم هماهنگ نیستند و خب این به ضرر شهر هست. حالا فرض کنید اسنایپر وقتی یک نفر رو شات میکنه، فرمانده رو هم خودش مشخص کنه، مثلا بگه این بازیکن فرمانده باشه. با همین ایده نقش روانشناس درست شده. روانشناس میتونه فکتهای خیلی قشنگی رو به بازی اضافه کنه. اگر شما هم دوست دارید یاد بگیرید چطور باید با نقش روانشناس در مافیا بازی کنید، این پست رو از دست ندید.
آموزش نقش روانشناس در مافیا
نقش روانشناس در مافیا در اصل اسنایپری هست که فرمانده رو خودش مشخص میکنه. وقتی گرداننده روانشناس رو بیدار میکنه، روانشناس دو نفر رو به گرداننده معرفی میکنه. اول مشخص میکنه که اون شب چه کسی شات بشه. بعد هم مشخص میکنه که برای شات اون شب، چه کسی فرمانده باشه. گرداننده به روانشناس میگه بخوابه. بعد اون کسی که به عنوان فرمانده مشخص شده رو بیدار میکنه و میگه:
روانشناس این شخص رو شات کرده، تایید میکنی یا لغو؟
اگر اون شخص لغو کنه، تیر به تفنگ روانشناس برمیگرده و اتفاقی نمیوفته. اگر هم تایید کنه، شلیک انجام میشه. حواستون باشه روانشناس هیچوقت فایربک نداره. یعنی هر کسی رو که بزنه، اگر زره نداشته باشه و پزشک یا جراح هم سیو نکنه، از بازی خارج میشه. اینم حواستون باشه که زره رویینتن در مقابل شاتهای شهروندها مثل اسنایپر و روانشناس اثری نداره و در اثر شات این نقشها از بازی خارج میشه.
نقش روانشناس در مافیا جز نقشهای جدید دنیای مافیا حساب میشه که خیلی بازی رو جذاب میکنه. این نقش باعث میشه که کسایی هم که نقشی ندارند، بیشتر توی بازی مشارکت کنند. راستی کسی که توی شب فرمانده هست رو اصلاحا میگن مسئول لایک هست. مسئول لایک روز بعد میتونه بگه دیشب لایک فلان بازیکن برای من اومد، حالا تایید دادم یا رد دادم. نقش روانشناس در سناریوهای گمبلر، قمارباز و روانی وجود داره.
نقش مقابل روانشناس، نقش روانی هست. روانی عضو تیم مافیاست و هر شب میتونه یک نفر رو انتخاب کنه. اگر اون نفر، همون شب لایک یک نفر رو بده، به جای اون شخص، خودش از بازی خارج میشه. یک جورایی لایک رو خرابکاری میکنه تا مثل تفنگ جنگی، به جای تارگت خودش شخص بازی رو ترک کنه.
با نقش روانشناس در مافیا در شب چطور بازی کنیم؟
وقتی روانشناس توی بازی وجود داره، روند بازی متفاوت پیش میره. افراد با لایک دادن بقیه موضع خودشون رو مشخص میکنند. مثلا وقتی یک نفر رو مافیا دارند، میگن: «امشب روانشناس شماره هشت رو بزنه، لایکش رو بده من». اما حتما روانشناس اینکار رو انجام نمیده. وقتی شلیک روانشناس لغو میشه، گرداننده چیزی اعلام نمیکنه. در این مواقع روانشناس باید از روی تعداد تیر در شب بعدی متوجه بشه که شلیک انجام شده و یا خیر.
حتی اگر شلیک شما لغو بشه، شما میتونید اطلاعاتی از فردی که شات کردید و فردی که لغو کرده، بدست بیارید. وقتی هم که بازیکنی لایک یک مافیا رو میده، تقریبا شهروند صد بازی میشه. بنابراین حواستون باشه که لایک رو دست چه کسی میدید. وقتی یکی از مافیاها شو میشه، منطقی هست که یارش هم لایک بده. وقتی خواستید مافیای شو رو بزنید، باید لایکش رو دست یه شهروند بدید تا به اشتباه یک مافیا سفید نشه.
اگر هم نقش روانی توی دک بازی بود، اصلا نباید لایک رو دست سفید بازی بدید چون به احتمال زیاد روانی انتخابش کرده. بنابراین با وجود روانی یه چالشی هم به بازی اضافه میشه که ممکن هست باعث بشید یک شهروند از بازی خارج بشه. اصولا روانی با مهندسی معکوس سعی میکنه متوجه بشه که روانشناس چه کسی رو میزنه. مثلا وقتی یکی از یارهاش توسط یکی از شهروندها داره تارگت میخوره. منطقی هست که روانشناس اگر خواست اون یار رو بزنه، لایکش رو بده به همون شهروند. بنابراین شما در موقعیت روانشناس نباید لایک رو به تارگت مستقیم اون بازیکن بدید.
پیدا کردن زرگری بین مافیاها
یکی از جذابیتهای نقش روانشناس پیدا کردن زرگری بین دو مافیا هست. مثلا شما بازیکن شماره هشت رو قطعی مافیا دارید. بازیکن شماره پنج هم براتون مشکوک هست اما به بازیکن شماره هشت تارگت میزنه. خیلی راحت میتونید متوجه بشید که این حرکت زرگری هست یا نه. کافیه شب بازیکن شماره هشت رو بزنید و لایکش رو بدید به بازیکن شماره پنج. چند حالت پیش میاد:
- تایید شات + بازیکن شماره هشت مافیا: تو این حالت متوجه میشید که بازیکن شماره پنج به احتمال زیاد شهروند هست. چرا که باعث بیرون رفتن یک مافیا شده.
- تایید شات + بازیکن شماره هشت شهروند: تو این حالت شما اشتباه کردید و توی این اشتباه بازیکن شماره پنج هم با شما شریک بوده. بسته به اینکه توی روز بعد بازیکن شماره پنج از لایکی که داده حرفی بزنه میتونید متوجه بشید که بازیکن شماره پنج شهروند هست یا مافیا. معمولا شهروندها به اشتباهشون اعتراف و بابتش عذرخواهی میکنند.
- لغو بشه: وقتی که لغو میشه نقش روانشناس در مافیا طبیعتا همون لحظه متوجه نمیشه که ساید بازیکن شماره هشت چی بوده. اما در ادامه که گره بازی باز بشه، ساید شماره هشت هم در میاد. اگر شماره هشت شهروند باشه، احتمال زیاد شماره پنج شهروند هست که تایید نکرده، چون اگر مافیا بود تایید میکرد تا یکی از شهروندها کم بشه. اما اگر بازیکن شماره هشت مافیا بود، احتمالا شماره پنج یار شماره هشت بوده است.
جمعبندی
روانشناس در اصل اسنایپری هست که فرمانده رو خودش مشخص میکنه. با وجود روانشناس فکتهای جذابی به بازی اضافه میشه. از روی لایک یا دیسلایکی که بازیکنها به شلیک شما میدن، شما میتونید از ساید اون افراد اطلاعات بدست بیارید. با وجود نقش روانی باید بیشتر حواستون رو برای مشخص کردن مسئول لایک جمع کنید، چون ممکن هست یکی از شهروندهای مهم بازی رو از دست بدید. یکی از جذابیتهای نقش روانشناس در مافیا پیدا کردن زرگری دو تا از مافیاها هست. بنابراین اگر بلد باشید که چطور با نقش روانشناس بازی کنید، میتونید علاوه بر اینکه باعث بیرون رفتن مافیا بشید، از بقیه اعضای مافیا نیز اطلاعات بدست بیارید.
به نظر شما چطور باید با نقش جذاب روانشناس بازی کرد؟