سناریو قمارباز در مافیا: جذاب‌ترین سناریو مافیا

سناریو قمارباز در مافیا

با جرئت میشه گفت که سناریو قمارباز در مافیا، جذاب‌ترین سناریو مافیا هست. این سناریو بسیار روند تندی داره و بازیکن‌ها اصلا از جریان بازی خسته نمیشن. بازی پر از هیجان هست و با تعداد کم هم میشه بازی کرد. سناریو قمارباز در مافیا رو با حداقل ۶ نفر و یک نفر گرداننده (یعنی با ۷ نفر) میشه بازی کرد. این سناریو شبیه به سناریو وسترن، تیم مافیا در شب شات نداره و در روز هم تا روز سوم، رای‌گیری انجام نمیشه. توی این سناریو به دلیل وجود نقش قمارباز در تیم مافیا، نامگذار شده است. نقش قمارباز یک جورایی کار شات شب رو انجام میده ولی خب به صورت قطعی نیست و  کمی هم شانس برای هر دو تیم مافیا و شهروند دخیل هست.

روند بازی در سناریو قمارباز در مافیا

شب معارفه

ابتدا نقش‌ها بین بازیکنان تقسیم میشه و بعد شب میشه. تیم مافیا، یارهای خودش رو میشناسه. در صورتی که تیم مافیا بخواد، میتونه نقش‌هاش رو به صورت محدود سوییچ کنه. در شب معارفه، هیچ نقشی از ابیلیتیش استفاده نمیکنه. بعد از اتمام شب معارفه، روز میشه.

فاز روز

در فاز روز، افراد به همراه چالش به نوبت صحبت می‌کنند. تا اتمام روز، اگر فردی تفنگ داشته باشه میتونه شلیک کنه و یا کابوی با فردی دوئل کنه. توی این سناریو کابوی تا روز سه نمیتونه دوئل کنه و تا روز سه، رای‌گیری هم نداریم. از روز سه به بعد، در انتهای روز، رای‌گیری انجام می‌شود.

فاز شب

فاز شب در سناریو قمارباز در مافیا بسیار مهم و حساس می‌باشد. حواستون باشه که چند نقش در این سناریو هستند که بعد از بیدار شدن و انجام ابیلیتی، بایستی فرد دیگه‌ای بیدار بشه، مثل قمارباز، روانشناس و عینکساز. این نقش‌ها رو طبق ترتیب بیدار شدن در فاز شب بیدار کنید ولی ابیلیتی انجام نشه. بقیه نقش‌ها به ترتیب بیدار بشن و در انتها کسایی که باید اکتی انجام بدن رو بیدار کنید. بنابراین بعد از اینکه فراماسون انتخاب کرد و تیم ماسونی خوابید، اگر فردی برای قمار انتخاب شده بود رو بیدار کنید، بعد لایک روانشناس و در نهایت عینک رو انجام بدید.

ترتیب بیدار شدن فاز شب در سناریو قمارباز در مافیا به صورت زیر هست:

تیم مافیا » آهنگر » عنکبوت » روانشناس » عینک‌ساز » فراماسون

موارد اعلام نقش در سناریو قمارباز در مافیا

  • به دلیل اینکه همه بازیکن‌ها در این سناریو نقش دارند، گفتن دیالوگ «من نقشدار هستم» کیک شدن از بازی به همراه نداره.
  • در صورتی که فردی عینک داشته و در روز بدون فکت تارگت یا کاور کنه، از بازی کیک خواهد شد.
  • تیم ماسونی نباید بدون فکت همدیگه رو شهروند کنند، در صورت مشاهده همه اعضای لینک ماسونی کیک خواهند شد.
  • کسی که لایک روانشناس رو داده، روز بعد میتونه اعلام کنه که لایک این فرد رو من دادم و یا اصلا بگه لایک این فرد رو روانشناس به من داد ولی من دیسلایک دادم.
  • شهروندی که در شب باهاش قمار انجام شده، نباید روز بعد در مورد قمار چیزی اعلام کنه. حتی اگر در مورد شخصی که رفته بیرون بگه لایکش رو دادم هم کیک خواهد شد.

نکات تکمیلی

➊ در این سناریو، استعلام وضعیت وجود ندارد. هر جایی که بازیکنی از بازی خارج میشه، ساید درجا اعلام می‌شود.

➋ در این سناریو به صورت استثنا، استعلام جاسوس توسط عینک، منفی هست. اینکار برای اینه که اگر فردی با عینک بازیکنی رو دید و منفی بود، کاملا به شهروند بودنش مطمئن نباشه.

➌ اگر شاهکش درست حدس بزنه، شاهکشی اضافه میگیره و دوباره در شب‌های بعدی میتونه حدس بزنه.

➍ روانشناس در این سناریو به اندازه نصف تعداد مافیا، در شب تیر داره. اگر فردی دیسلایک بده، تیر به روانشناس برمیگرده.

➎ تفنگدار در این سناریو به تعداد نصف مافیاها تفنگ جنگی و بی نهایت تفنگ مشقی داره.

➏ عینکساز به تعداد مافیا یکمی کمتر در این سناریو عینک داره.

➐ عنکبوت تنها یک تار دو تایی داره که هر شبی که بخواد میتونه ببافه.

سناریو مافیا ویژه قمارباز

◽️ تیم شهروند: روانشناس، عینک‌ساز، آهنگر، عنکبوت، فراماسون، کابوی، شهروند

◾️ تیم مافیا: قمارباز، معشوقه، جاسوس، شاهکش، تروریست

نفرات مجاز: ۶، ۸، ۱۱ و ۱۳ نفر

قمارباز

هر شب میتونه با یک نفر قمار کنه. دو نفر، سنگ کاغذ قیچی بازی می‌کنند. اگه قمارباز ببره، بازیکن انتخابی فردا خارج میشه. اگه ببازه، قمارباز از بازی خارج میشه و اگه مساوی کنه، قمارباز یک فرصت دیگه داره.

شاهکش

یک یا دو بار در طول بازی میتونه نقش بازیکنی رو حدس بزنه، در صورتی که درست حدس بزنه، بازیکن تحت هر شرایطی از بازی خارج میشه.

معشوقه

هر جای بازی که معشوقه خارج بشه، در شب بعدی تیم مافیا یک شات اضافی خواهد داشت.

تروریست

به هر شکلی که توی روز از بازی خارج بشه، یکی از بازیکنان رو با خودش ترور میکنه. کابوی فرصت داره خودش رو فدای اون بازیکن کنه.

جاسوس

در شب همراه تیم مافیا بیدار میشه و قابلیتی نداره. در صورتی که فراماسون جاسوس رو بیدار کنه، مرگ ماسونی رخ نمیده. استعلام جاسوس توسط عینک منفی است.

فراماسون

هر شب میتونه یکی از بازیکنان رو بیدار کنه. در صورتی که مافیا به جز جاسوس رو بیدار کنه، کل اعضای لینک ماسونی از بازی خارج میشن و روز بعد اعلام میشه مرگ ماسونی اتفاق افتاده.

عینکساز

هر شب میتونه به بقیه بازیکن‌ها عینک بده. اگر دریافت‌کننده عینک شهروند باشه، میتونه استعلام مافیا رو بگیره و اگه دریافت‌کننده مافیا باشه، میتونه ردگیری کنه.

روانشناس

هر شب میتونه یک نفر رو برای شلیک انتخاب کنه و یک نفر رو برای لایک. کسی که برای لایک انتخاب میشه، تصمیم میگیره که اون فرد شات بشه یا نه. در صورت لغو، تیر به روانشناس برمیگرده.

تفنگدار

در هر شب میتونه دو تفنگ به بازیکنان بده. بسته به تعداد بازیکنان، تعدادی تفنگ جنگی و مشقی دارد. در صورت شلیک تفنگ جنگی، بازیکن انتخاب شده وصیت میکنه. تفنگ مشقی اتفاقی نمیوفته.

آهنگر

یک زره داره و میتونه به یکی از بازیکن‌های بازی زره بده. فردی که زره گرفته تا آخر بازی در مقابل شات، تفنگ، رای‌گیری و یا تروریست یک زره دارد.

عنکبوت

یکبار در طول بازی میتونه دو نفر رو به هم ببافه. هر زمانی که یکی از بازیکن‌ها از بازی خارج بشن، بافته شده هم همراهش خارج میشه. در فاز شب مرگ عنبکوتی اعلام میشه.

شهروند ساده

قابلیتی نداره و باید تو روز پیدا کردن مافیاها کمک کنه.

16 در مورد “سناریو قمارباز در مافیا: جذاب‌ترین سناریو مافیا”

  1. خودتون حدس بزنید

    سلام
    شما گفتید با ۶ ، ۸ ، ۱۱ و ۱۳ نفر قابل اجراست
    خب میشه لطف کنید بگید در ۶ نفر چه نقش هایی باشند در ۸ نفر…
    و یک نکته به نظرتون بهتر نیست وقتی فقط یک مافیا مونده باشه بهش تیر شب بدیم؟

    1. سلام؛
      داخل ربات گزینه ایون رو بزنید متوجه میشید چه نقش‌هایی برای چند نفر هست.
      در مورد یک مافیا مونده باشه، خیر، چون بازی از حالت بالانس در میاد.

    1. ترتیب بیدار شدن خیلی قوانین سفت و سختی نداره.
      صرفا باید گرداننده حواسش باشه کسی با اطلاعات از ابیلیتیش استفاده نکنه.
      تفنگدار معمولا نفر قبل فراماسون توی شب بیدار میشه.

    1. تیم مافیا بسته به نظر گرداننده میتونه سوییچ داشته باشه.
      یعنی مثلا من نقش معشوقه هستم و یکی دیگه نقش تروریست. ما با هم نقش‌هامون رو جابجا میکنیم.
      اون بازیکن میشه معشوقه و من میشم تروریست.
      سوییچ فقط بین نقش‌های مافیایی انجام میشه.

          1. ردگیری یک مفهوم توی بازی مافیا هست.
            فرض کن من یه نقشی هست و شب قابلیتم رو روی آقای X انجام میدم.
            اگر فردی رد منو بگیره، گرداننده بهش میگه من روی آقای X کار انجام دادم (آقای X رو نشونش میده) ولی نمیگه چه کاری کردم.
            حالا وقتی عینک‌ساز به مافیا عینک میده، مافیا رد یکی از بازیکن‌ها رو میزنه، به درد این میخوره که اون بازیکن بتونه نقش بقیه رو حدس بزنه.

  2. عرض ادب.
    ۱.اگرروانشناس به کسی تیر بده همان شب اون شخص بیدارمیشه ویکیو میزنه یا تو روز؟
    ۲.کسی که لایک گرفته از روانشناس هم همان شب بیدار میشه و میگه شات بشینه یانه یا فردابایداعلام کنه؟

    1. روانشناس به کسی تیر نمیده
      ۱. روانشناس یکی رو شات میکنه، بعد یک نفر سومی رو انتخاب میکنه، اون نفر سوم میتونه شات روانشناس رو تایید یا لغو کنه.
      ۲. دقیقا همون شب بیدار میشه و اعلام میکنه شات انجام بشه یا خیر.

    1. سلام؛
      وقتی معشوقه از بازی خارج میشه، تیم مافیا یک شات اضافی داره.
      توی این سناریو تیم مافیا شات نداره، وقتی معشوقه خارج میشه، یک شات میزنه.
      (توی بازی عادی وقتی معشوقه خارج میشه، تیم مافیا دو تا شات میزنه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا